Läs mer om - Marica

2020-01-29

 
Att skriva om sig själv är alltid svårt, men jag ska göra mitt bästa så ni lär känna mig lite bättre. Marica heter jag och är 27 år och bosatt i Dalarnas skogar tillsammans med fästman, dotter, en hund och två katter. Kommer ursprungligen från utkanten av Stockholm men vågar nu titulera mig som dalkulla efter alla år här i Dalarna. Hästar har alltid varit mitt första intresse, i tidig ålder började jag som många andra att prenumerera på hästbokklubben Pollux och köpte mängder av MInHäst tidningar och strax därefter tjatade jag till mig att börja på ridskola. Red på ridskola i några år och hjälpte även grannen med deras shetlandsponny som ofta kunde komma hem utan mig... Livet med shettis. Har genom åren haft x antal medryttarhästar och lärt mig mycket även haft foderhäst en period i livet. Hästar har alltid funnits i mitt liv på ett eller annat sätt och jag trivs att fylla min vardag med häst, trotts att det blivit mindre tid till hästarna genom åren. 

Under gymnasiet så studerade jag hästhållning med inriktning travhästskötare och jag tog studenten 2014. Nu 2021 så tar jag tag i drömmen om att arbeta med hästar och studerar till att bli hästterapeut genom Equicare, en utbildning på distans till hästmassör, sadelinpassning samt medicinsk laser. Jag hoppas kunna bli klar till våren 2022 och kommer då bli diplomerad samt certifierad hästterapeut. Men jag tar redan nu emot hästar för behandling till elevpris. När utbildningen är klar så går jag till mina bestämda priser för behandlingar.

I stallet står inte min egna häst men en häst jag vandrad bredvid i 7 års tid. Buffalo Soldier eller Bubblan som han kallas är en arabkorsning på 23 år, med honom tränar jag western och tidigare så tävlade vi men vi har lagt tävlingsskorna på hyllan. Vi har tävlat inom olika grenar som Ranch Riding, Western Pleasure, Western Horsemanship samt Western Riding. Bubblan är en häst som gillar fart och att få arbeta, en häst som gärna kommer med egna idéer och som kan liva upp stämmningen när deet blir lång tråkigt under ett pass i paddocken. Jag drömmer om en egen häst, då av rasen Quarterhorse och planerar att köpa en i framtiden när det passar och jag hittar just den hästen, den rätta hästen. Jag planerar att komma ut på tävlingar med framtida häst när den väl står hemma på stallplanen vill säga. 

Jag är en person som tycker det är viktigt att ha drömmar och att alltid våga drömma. Jag har utöver hästarna även intresse för fotografering, tro det eller ej, men att städa huset och hålla det snyggt och rent. Jag umgås mer en gärna med min dotter som är född i Maj 2020 och även med mina djur och fästman såklart. Hunden heter Wilma och är en Chihuahua och katterna är bondkatter som heter Luna samt Tiger. 

Frågor? Tveka inte att ställa dom!
Önskar du kontakt utanför bloggen? [email protected]
Ni finner mig också på, Instagram: MariicaLiindberg & MLHastterapeut
Marica:

Test kommentar hej hej på dig

2023-03-06 // URL: http://maricalindbergs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: MARICA L