Välkomna hit!

2021-08-13

Hej och välkommen hit!
Marica heter jag och är 27 år och bosatt i Dalarna med familj och våra djur. Har i många år varit intresserad av hästar och har aft foderhästar och olika medryttarhästar under åren. Utbildad travhästskötare på gymnasiet, en tre årig utbildning. Och nu har jag äntligen hittat rätt i livet och utbildar mig till hästterapeut eller som vissa kallar det Equiterapeut. Jag utbildar mig inom massage, medicinsk laser, stretching samt sadelanpassning. Och det är även detta jag kommer erbjuda hästägare när jag är klar med utbildningen. 

På den här bloggen kommer ni kunna följa min resa i utbildningen, från helt grön tills jag är färdig och äntligen kan ta emot kunder. Nu under utbildningens gång kommer jag ha 5 hästar att massera 10 gånger och självklart kommer jag massera fler hästar, men dessa 5 hästar är helt bestämda och jag har sådan snälla hästvänner som erbjudit mig att få lära mig massera på deras hästar. Jag har försökt välja så många olika hästar som möjligt så dessa raser har jag valt nu:

Arabkorsning (min egna medryttarhäst)
Varmblodstravare (ridning)
Shetlandsponny (hobbyridning/körning)
Kallblodstravare (ridning)
Tinkerkorsning (Hobby)

Kommer även under utbildningen vilja massera tex travhästar som tävlas, hopp/dressyrhäst, en Quarter som tränas inom western samt Quarter/paint korsning. Även fler kommer att masseras, såklart. Allt för att få massera och känna på så många olika raser och modeller på häst, som möjligt. 

Jag kommer här på bloggen (självklart med godkännande av ägaren till hästen) att publicera vad som hittas, hur massagen gick osv, detta för att jag vill dela med mig och jag själv lär mig lite mer av att skriva upp det också. Jag för journal på alla massagetillfällen jag gör och när utbildningen är slut ska jag redovisa 50 stycken massagetillfällen. Och när utbildningen är klar kommer jag bli Diplomerad och Certifierad Hästterapeut. Och jag utbildar mig via Equicare och är super nöjd hittills!

Hoppas ni kommer gilla blogga och vill ta del av detta tillsammans med mig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

BLOGGDESIGN: MARICA L